dinsdag 4 augustus 2009

IPod knalt drie meter de lucht in, eigenaar moet zwijgen


Een meisje wier iPod is ontploft, krijgt van fabrikant Apple enkel haar geld terug als zij en haar vader niemand iets vertellen over het incident. Zoniet zou het bedrijf juridische stappen kunnen ondernemen, schrijft The Times.

Drie meter lucht in
De vader van de 11-jarige Ellie Stanborough uit Liverpool had de iPod vorige week laten vallen. "Hij maakte een sissend geluid," zegt Ken Stanborough in The Times. "Ik voelde hem warmer worden in mijn hand, en dacht dat ik rook zag." De man gooide het toestel de deur uit, waarna de iPod 30 seconden later met een knal drie meter de lucht in ging.

Wurgcontract
Stanborough contacteerde Apple en de winkel waar hij het toestel had gekocht, waarna hij het 'wurgcontract' kreeg toegestuurd in ruil voor een schadevergoeding. "Ik vond het een heel verontrustende brief," zegt Stanborough, die weigerde te tekenen. "Ze geven mij, mijn dochter en haar moeder een levenslange straf, door voor altijd te moeten zwijgen hierover. Als we nu per ongeluk toch iets zeggen, zouden ze ons dagvaarden. Ik vind dat absoluut walgelijk. We hebben ook geen groot bedrag gevraagd, wij willen gewoon ons geld terug."

Meer voorvallen
Volgens de krant zijn nog meer dergelijke voorvallen in de doofpot gestopt, waarbij iPods begonnen te roken, vuur vatten en zelfs voor brandwonden zorgden bij hun eigenaars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten