dinsdag 17 november 2009

Brooke Shields: "Ik wilde met mijn baby tegen een muur rijden"


Brooke Shield overwoog zich van kant te maken na de geboorte van haar eerste dochter, de nu zes jaar oude Rowan. Ze viel in een zware postnatale depressie en vond dat haar leven niets meer waard was. De geboorte kwam er na een miskraam en zeven pogingen tot in vitro fertilisatie.

"Mijn kind is beter af zonder mij"
"Eindelijk had ik dan een gezonde baby, maar ik kon haar zelfs niet aankijken. Ik kon haar niet vastnemen, ik kon niet zingen voor haar, ik kon niet lachen naar haar. Al wat ik wilde, was verdwijnen en doodgaan. Ik hoor hier niet te zijn, meende ik, de baby is beter af zonder mij. Het leven wordt nooit beter, ik kan er net zo goed uitstappen".

Brooke (44) kreeg antidepressiva voorgeschreven maar nam die niet meer, met bijna desastreuze gevolgen.

Chemisch onevenwicht
In New York ontving ze maandag een award van de Hope for Depression Research Foundation en daar verklaarde Brooke: "Die week kon ik er bijna niet aan weerstaan met mijn auto tegen een muur te rijden. Mijn baby zat op de achterbank en dat deed me denken 'nu gaat ze dat plan ook nog verknallen voor mij'. Ik heb toen een vriendin opgebeld die aan de lijn bleef tot ik veilig thuis was".

Eens thuisgekomen belde ze haar dokter en uiteindelijk werd vastgesteld dat ze aan een chemisch onevenwicht leed. "Ik vernam van de dokter wat er gaande was in mijn lichaam. Hij overtuigde me er ook van dat ik niets verkeerds deed, dat het buiten mijn controle lag".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten