maandag 19 oktober 2009

Model toont nieuw gezicht na aanval met bijtend zuur


Een Brits model dat haar hele leven verwoest zag na een laffe aanval van haar gewezen vriend, heeft voor het eerst sinds 34 operaties haar zwaar verminkte gezicht getoond. De 26-jarige Katie Piper werd overgoten met bijtend zuur toen ze in maart 2008 een internetcafé wou binnenwandelen. Eerder op de avond werd de presentatrice ook al urenlang verkracht en geslagen door haar jaloerse ex-vriend Daniel Lynch (33), een boomlange cage fighter. Lynch kreeg samen met een handlanger levenslang voor de vreselijke aanval.

34 operaties
"Ik smeekte mijn moeder om me te laten inslapen toen ik mijn verminkte gezicht de eerste keer in de spiegel bekeek. Ze wou niet en ik ben haar daar nu heel dankbaar voor", zei Piper na haar 34e operatie aan News of the World. "Dankzij mijn nieuwe gezicht kan ik opnieuw onder de mensen komen, mijn leven heeft dus weer zin. Ik wil geen bang meisje meer zijn. Ik ga de draad terug proberen op te pikken."

Blind
Piper lag maandenlang in het ziekenhuis en kon enkel communiceren met pen en papier. Het bijtende zuur had de huidlagen aangetast, waardoor Katie ook blind werd aan één oog. Chirurgen van het ziekenhuis in Chelsea voerden tientallen huidtransplantaties uit, waarbij stukjes huid van andere lichaamsdelen werden gebruikt. Om haar littekens gaver te krijgen, draagt de moedige twintiger nu 23 uur per dag een beschermend masker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten