vrijdag 18 september 2009

Duiker schiet speer door lichaam van makker


Een duiker is in Australië op het nippertje aan de dood ontsnapt. Niet dat hij een heroïsch gevecht moest leveren met haaien maar de man kreeg wel een fameuze speer door zijn lichaam geboord. Het vizier van zijn makker stond blijkbaar niet goed afgesteld.

Speer door lichaam
Brett Clarke (39) dook samen met zijn vriend het water van de Cape Schanck in, in Melbourne. Plots voelde hij een hevige pijnscheut. Jim Bigness had net zijn speer afgevuurd en die ging dwars door het lichaam van Brett. De meter lange speer ging ook door zijn borstkas en doorboorde zijn linkerlong. "Ik dacht dat ik ging sterven. Dit is mijn einde. Mijn vrouw en kinderen flitsten nog even door mijn hoofd", aldus Clarke. "We zwommen elk apart tussen de rotsen toen ik plots een hevige pijnscheut voelde in mijn rug. Even later zag ik de speer door mijn borstkas. De pijn was onbeschrijflijk."

Brandweer nodig
Hij probeerde terug naar het strand te zwemmen. "Ik knalde een paar keer tegen de rotsen en bij elke botsing boorde de speer zich nog wat dieper in mijn lichaam. Ik moest me vermannen, wilde het bewustzijn niet verliezen want ik zat nog ver van het strand. Ik verplichtte mezelf om verder te zwemmen en kalmeerde me door mijn ademhaling te controleren." Uiteindelijk haalde hij het strand en werd de onfortuinlijke met een heli overgevlogen naar het ziekenhuis. Eerst zaagden brandweerlui een stuk van de speer af en daarna haalden dokters de rest van het projectiel uit zijn lichaam. Intussen heeft hij zijn makker gesproken. "Hij zei me dat het een ongeval was. Voortaan gaan we ver genoeg van elkaar duiken", lacht Clarke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten