dinsdag 8 september 2009

Naschoolse opvang met Hitlerportret


Een particuliere naschoolse opvang uit Antwerpen heeft voor wat opschudding gezorgd. Aan de muur bij de onthaalmoeder hangt namelijk een portret van Hitler. Bovendien blijkt in de boekenkast de nodige nazi-lectuur te staan.

Kinderbescherming

Een reporter van de Belgische VRT deed zich voor als iemand die een opvangplaats voor zijn kinderen zocht. Met een verborgen camera legde hij het reilen en zeilen bij het ophaalgezin vast. De Belgische kinderbescherming, Kind & Gezin, is op de hoogte van de feiten.

Mijn kasteel!

"Kind & Gezin heeft een probleem met de foto van Hitler, maar ik werk niet voor hen hé, ik ben alleen erkend door hen", vertelt de oppas. "Dit is mijn kasteel, en ik haal in huis wie ik wil. Ik heb ook nog altijd mijn privacy."

Islam en joden

Daar houdt het niet op. De vrouw vergelijkt de islam met de joden, die volgens haar de aanleiding van WO II zouden zijn. "Ze nemen ons alles af, we zitten benepen", vindt ze, waarna ze Hitler een "intelligent man" noemt.

Wapens

Kind en Gezin blijkt niets te kunnen doen, als de vrouw haar mening maar niet tegenover de kinderen propageert. Ook als blijkt dat de man des huizes een flink aantal wapens in huis heeft, is dat geen reden tot het intrekken van de vergunning van de moeder. Dat kan enkel als de man de wapens in het bijzijn van de kinderen houdt, en dat doet hij niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten